ЦеркваНовиниСтаттіІнтерв'юГалереяРесурсиАвтори 
Календар 

Православіє 
 Основи віри
 Церква

Літопис 
 Новини
 Міжнародні новини

Галерея 
 Події

Письмена 
 Храми і монастирі
 Церковна історія
 Богословіє
 Філософія, культура
 Православний погляд
 Православіє і педагогика
 Молодіжне служіння
 Церква і суспільство
 Порада мирянину
 Суспільство про Церкву
 Церква і держава
 Міжконфесійні відносини
 Розколи
 Єресі та секти
 Подія
 Ювілей
 Дата
 Люди Божі

Слово 
 Слово пастиря
 Інтерв'ю

Православний світ 
 Ресурси
 Нове у мережі
 Періодичні видання
 Православний ефір
 Релігійна статистика
 Электронная лавка
 Бібліотека

Послух 
 Автори



карта сайта
 Проповідь Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України ВОЛОДИМИРА.   Покаяння і сповідь

Сповідь - це не просто бесіда про свої недоліки, сумніви, це не повідомлення священику про себе.

Устами великих пророків Нафана, Давида, Іони та інших, Слово Боже кликало і кличе нас до покаяння. Предтеча Господній Іоан, і сам Господь наш Іісус Христос додають "Покайтесь, бо приблизилось Царство небесне!"

Покаянням виправдано митаря, прощення дістала грішниця, покаяння відкрило благорозумному розбійнику двері Раю, покаянням було прощено і відновлено в апостольському званні зрікшогося апостола Петра. З покаянням відкриваються для віруючого двері в церковний світ. Тільки завдяки покаянню нам відкриваються райські двері.

Грецьке слово "покаяння" - "метанонія", означає переродження, відновлення.

Покаяння є Таїнство, у якому той, хто сповідує свої гріхи, при зовнішньому відпущенні гріхів від священика, невидимо звільняється від них Самим Іісусом Христом. Христос Спаситель дав апостолам, а через них єпископам і священикам владу прощати гріхи: "...прийміть Духа Святого. Кому відпустите гріхи, тому відпустяться, на кому зоставите, зостануться ". Виконуючи це веління Христа, апостоли здійснювали Таїнство Покаяння: "Багато з тих, що увірували, приходили, сповідаючи і відкриваючи діла свої". Хоч яким би великим не був гріх, милосердя Боже нескінченно. Господь не хоче смерті грішника.

Ми перебуваємо в гріху. Такий стан інакше не назвеш, як тяжкою недугою. Але проти сильної недуги повинен бути і сильний засіб. Цей засіб полягає в Таїнстві Покаяння, тобто в Таїнстві, в якому Господь прощає беззаконній людині її гріхи. Однак, щоб одержати прощення гріхів, необхідно з жалем і смутком думати про свої гріхи, усвідомлювати свою провину перед Богом і своє недостоїнство перед Ним. Головна умова покаяння - це виправити життя, примиритися з усіма людьми і сподіватися на милосердя Боже.

Що ж потрібно від того, хто приступає до покаяння, до таїнства сповіді? Що необхідно для того, щоб сповідь була істинною, богоугодною і душеспасительною? Від того хто кається потребується усвідомлення своєї гріховності, намір виправити своє життя, віра у Христа і надія на його милосердя.

Особливе благовоління Боже і прощення гріхів той, хто кається, одержує за любов до Бога і ближнього. Для щирого покаяння, любові до Бога і ближнього необхідна глибока віра у Христа Спасителя як Іскупителя: "Про Нього всі пророки свідчать, що всякий віруючий у Нього одержить відпущення гріхів іменем Його".

Таїнство Покаяння, встановлене Господом нашим Іісусом Христом, відбувається законно рукоположеним священиком у Православній Церкві. Кожен християнин зобов'язаний якнайчастіше сповідатися, тому що сповідання гріхів охороняє і підтримує благочестивий спосіб життя. Благодать Божа, що діє в Таїнстві Покаяння, помітно робить те, що людина стає чутливою до своїх гріхів і немощів, не так легко піддається гріху і зміцнюється в щирій вірі, Церква і всі її настанови стають для неї рідними, близькими серцю.

Сповідь - це не просто бесіда про свої недоліки, сумніви, це не повідомлення священику про себе. Сповідь - це Таїнство, а не просто благочестивий звичай. Сповідь - це гаряче покаяння серця, спрага очищення, що здійснюється від відчуття святині. Каяття - перша ступінь святості, а нечутливість - це перебування поза святістю, поза Богом.

Першою справою для того, хто готується до сповіді, повинно бути випробування серця. Для цього необхідно кілька днів приготуватися - попоститися. Більше помолитися, читати Святе Писання і настанови св. отців. Священику сповідник повинен принести не список гріхів, а покаянне почуття, не детальну розповідь про своє життя, а сердечну скорботу про свою гріховність.

Знак же здійсненого покаяння - почуття легкості, чистоти, невимовної радості, коли гріх здається так само важким і неможливим, як перед тим була ця радість. І навіть якщо немає цього почуття полегшення, відродження, треба мати силу повернутися до сповіді, до кінця звільнити свою душу від нечистоти, мужньо витягти всі беззаконня, усі скверни - без приховування, без прикрас, очистити її від чорноти і бруду. Той, хто прагне цього, завжди матиме успіх!

"Розсіянный ум мій собери Господи, /и обледеніле серце очисти,/ як Петру, дай мені покаяня,/ як мытарю - воздыханіе і якоже блудниці - сльози".

Програма "Православний міръ" (ефір ТРК "ЕРА", 12.04.2003)





 Блаженніший Митрополит Київський і всієї України ВОЛОДИМИР. Хрест Христов
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Богоматір
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Усікновіння глави Пророка, Предтечи й Хрестителя Господнього Іоанна
 Блаженніший Митрополит Володимир. Церква і освіта
 Блаженніший Митрополит Володимир. Успіння Пресвятої Богородиці
 Блаженніший Митрополит Володимир. Преображення Господа, Бога і Спаса нашого Іісуса Христа
 Блаженніший Митрополит Володимир. Ти-Син Божий ( Неділя 9-та після П'ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Наслідуйте віру їх (Пам'ять святого рівноапостольного великого князя Володимира)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Чудесне насичення (Неділя 8-ма після П'ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Євангельська віра (Неділя 7-ма по П’ятидесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Петр і Павел
 Блаженніший Митрополит Володимир. Духи злоби (Неділя 5-та)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Віра (Неділя 4-та після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Наші Святі спиввітчизники ( Неділя 2-га після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Святих Божих, як зірок на небі (Неділя 1-ша після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. П’ятидесятниця - розкриття тайни Святої Трійці
 Блаженніший Митрополит Володимир. Це ж є життя вічне (Неділя 7 - а після Пасхи, святих отців Першого Вселенського Собору)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Святкові дні (Неділя 6 - та після Пасхи, про сліпого)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Поклоніння Богові (Неділя 5 -та після Пасхи, про самарянку)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Чи хочеш бути здоровим?
 Блаженніший Митрополит Володимир. Неділя 3-тя після Пасхи, святих жон-мироносиць
 Блаженніший Митрополит Володимир. Неділя 2-га після Пасхи, апостола Фоми
 Блаженніший Митрополит Володимир. „Я з вами..” (Неділя 5-та Великого посту)
 Блаженніший Митрополит Володимир. "Вірую, Господи! допоможи моєму невірству" (Неділя 4-та Великого посту)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Відпускаються тобі гріхи
 Блаженніший Митрополит Володімір. Хресна сила
 Блаженніший Митрополит Володимир. Шанування святих ікон (Неділя 1-ша Великого посту – Торжество Православ’я)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Дух целомудрія (Молитва святого Єфрема Сиріна – частина 2)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Молитва святого Єфрема Сиріна
 Блаженніший Митрополит Володимир. Проповідь в Прощену неділю
 

© Архивная версия Официального сервера УПЦ "Православие в Украине" 2003-2006 год Orthodoxy.org.ua
(при перепечатке материалов - активная индексируемая ссылка на archivorthodoxy.com обязательна)

Каталог Православное Христианство.Ру