ЦеркваНовиниСтаттіІнтерв'юГалереяРесурсиАвтори 
Календар 

Православіє 
 Основи віри
 Церква

Літопис 
 Новини
 Міжнародні новини

Галерея 
 Події

Письмена 
 Храми і монастирі
 Церковна історія
 Богословіє
 Філософія, культура
 Православний погляд
 Православіє і педагогика
 Молодіжне служіння
 Церква і суспільство
 Порада мирянину
 Суспільство про Церкву
 Церква і держава
 Міжконфесійні відносини
 Розколи
 Єресі та секти
 Подія
 Ювілей
 Дата
 Люди Божі

Слово 
 Слово пастиря
 Інтерв'ю

Православний світ 
 Ресурси
 Нове у мережі
 Періодичні видання
 Православний ефір
 Релігійна статистика
 Электронная лавка
 Бібліотека

Послух 
 Автори



карта сайта
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР.   Бесіда на Cпомин Адамового вигнання

Створення людини стало вершиною творчого процесу Бога. Людина, яка має тіло і душу, яка створена за образом і подобою Божою, явилася вінцем творіння, посередником між видимим і невидимим світами. Створивши людину, Бог вводить її в рай, - сад, „насаджений в Едемі, на сході”. Рай був відданий у володіння людині, яка жила в повній гармонії з природою: вона розуміла мову звірів, і вони слухалися її. Людина мала настільки проникливий розум, що осягала суть речей, даючи при цьому їм назви і імена. Адам мав на обличчі, за висловом святих отців, „сіяння слави”, він був другом Божим, перебував у чистоті, володарював над своїми помислами і блаженствував, він мав у собі Духа Божого, який наставляв його і навчав…

Бог дозволив людині вживати від усіх райських дерев, в тому числі і від дерева життя, що дарувало безсмертя. Лише плоди одного дерева пізнання добра і зла заборонив йому в їжу Господь, попередивши, що „пізнати зло” означає увібрати його в себе і відпасти від блаженства та безсмертя. Ця заповідь першого посту, першого утримання, була дана людині як випробовування, як виховання в людині послуху до свого Творця. Однак свободу людини Господь не обмежував. Їй було дано право самостійного вибору між добром і злом, хоча Бог і підказував яким повинен бути вибір, попереджуючи про наслідки гріхопадіння.

Однак, людина не витримала цього іспиту, і іспитом на повернення до раю стало все її майбутнє життя, яке відтепер отримало свій кінець.
Так і сьогодні, обираючи зло, людина відпадає від життя і „вмирає смертю”; обравши добро, вона піднімається в довершеності і досягає найвищої цілі свого існування. А ціль людини, за вченням святих отців – це „обоження”, уподоблення Богу, усиновлення Йому, з’єднання з Ним – спасіння.

Уподоблення Богу, обоження, не можливе без Бога, і показником найбільшої гордості є устремління стати рівним Богу всупереч Йому. Першим, хто проявив цю гординю стати рівним Богу, був диявол. Він же, із-за заздрості до наших прабатьків, спокусив їх тим самим, що звело його з неба до безодні – самодостатністю, бажанням жити без Бога, самому стати богом.

Біблейська розповідь про гріхопадіння допомагає нам зрозуміти всю трагічну історію людства і його теперішній стан, оскільки показує нам, ким ми були і в що перетворилися. Вона відкриває нам, що зло увійшло у світ не по волі Бога, а по вині людини, яка віддала перевагу диявольському обману, проігнорувавши Божу заповідь. Із покоління в покоління людство повторює помилку Адама, зваблюючись обманчивими цінностями і забуваючи про істинні – віру в Бога і вірність Йому.

Наслідки гріхопадіння були катастрофічними для першої людини. Вона не тільки позбавилася блаженства і раю – змінилася й спотворилася вся її природа. Людина після гріхопадіння стала глухою, сліпою, нагою, бездушною по відношенню до тих благ, від яких вона відпала. А окрім того, вона стала смертною, тлінною і обмеженою. Замість божественного і нетлінного знання, вона сприйняла знання тілесне. Гріх затьмив її духовні очі, а натомість відкрилися очі тілесні, коли людина втративши дитячу простоту,побачила що вона гола і засоромилася цього. В життя людини увійшли хвороби, страждання і скорботи. Вона стала смертною.

Перебування людини в раю стало неможливим і нестерпним. Перетворившись із духовної в груботілесну, вона вже не могла стерпіти присутності Божої і стала ховатися від Бога. Як результат – двері раю закрилися за нею. Перед убогими і безпомічними Адамом і Євою простелився довгий теринистий шлях життя без Бога, в згадках про втрачене блаженство та в очікування обіцяного Іскупителя.

Напередодні Великого посту, Церква згадує вигнання Адама, в якому все людство, порушивши одну заповідь Божу, позбавилося благ. Однак Церква втішає нас і пасхальними піснеспівами, нагадуючи про другого Адама – Христа, який відкрив нам райські двері і дарував новий плід – Свої Плоть і Кров, вкушаючи яких, ми знову входимио в радість Господа свого. Амінь.





 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Зішестя Святого Духа на апостолів
 Блаженіший Митрополит ВОЛОДИМИР. Це ж є життя вічне (Неділя 7-а після Пасхи, святих отців Першого Вселенського Собору)
 Блаженіший Митрополит ВОЛОДИМИР. Святкові дні (Неділя 6-та після Пасхи, Про сліпого)
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Поклоніння Богу (Неділя 5 -та після Пасхи, про самарянку)
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Неділя 4-та після Пасхи. Чи хочеш бути здоровим?
 Блаженіший Митрополит ВОЛОДИМИР. Неділя 3-тя жон-мироносиць
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Слово на Неділю II-гу після Пасхи
 Блаженіший Митрополит ВОЛОДИМИР. Христос Воскрес!
 Блаженіший Митрополит ВОЛОДИМИР. Вхід Господній в Єрусалим
 Пасхальне послання
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. «Я з вами»
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. "Вірую, Господи! Допоможи моєму невірству"
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Хресна сила
 Молитва cвятого Єфрема Сиріна
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Наша відповідь на милість Божу
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Прощена неділя
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Про Страшний суд
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Притча про блудного сина
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Про заздрість
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Про заздрість
 Молебное пение о недужных – ВИЧ-инфицированных
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Священномученик Володимир (Богоявленський)
 Як подати записку на молитву Митрополитові?
 Як подати записку на молитву Митрополитові?
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. «…Піди спочатку примирись з братом…».
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Богоявлення
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Різдвяне Послання
 Блаженнейший Митрополит ВЛАДИМИР. Рождественское Послание
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Про званих на вечерю
 

© Архивная версия Официального сервера УПЦ "Православие в Украине" 2003-2006 год Orthodoxy.org.ua
(при перепечатке материалов - активная индексируемая ссылка на archivorthodoxy.com обязательна)

Каталог Православное Христианство.Ру