ЦеркваНовиниСтаттіІнтерв'юГалереяРесурсиАвтори 
Календар 

Православіє 
 Основи віри
 Церква

Літопис 
 Новини
 Міжнародні новини

Галерея 
 Події

Письмена 
 Храми і монастирі
 Церковна історія
 Богословіє
 Філософія, культура
 Православний погляд
 Православіє і педагогика
 Молодіжне служіння
 Церква і суспільство
 Порада мирянину
 Суспільство про Церкву
 Церква і держава
 Міжконфесійні відносини
 Розколи
 Єресі та секти
 Подія
 Ювілей
 Дата
 Люди Божі

Слово 
 Слово пастиря
 Інтерв'ю

Православний світ 
 Ресурси
 Нове у мережі
 Періодичні видання
 Православний ефір
 Релігійна статистика
 Электронная лавка
 Бібліотека

Послух 
 Автори



карта сайта
 Блаженніший Митрополит Володимир.   Духи злоби (Неділя 5-та)

В які тільки гріхи не впадало людство, яких жахливих злочинів не скоєно при навіюванні й допомозі диявола, - цього за висловом Спасителя, людиновбивці споконвіку, який "наче лев, і шукає кого б пожерти"... Злі духи не тільки шкодили людині, спокушали її, але нерідко і вселялися в неї: тоді людина ставала біснуватою.

Євангельська розповідь про зцілення Ісусом Христом двох біснуватих в країні Гадаринській, свідчить про те, що злі духи існують у світі й творять над людьми свої згубні справи. З того часу, як злий дух намовив Адама на гріх, скільки вчинено ним бід у світі. В які тільки гріхи не впадало людство, яких жахливих злочинів не скоєно при навіюванні й допомозі диявола, - цього за висловом Спасителя, людиновбивці споконвіку, який "наче лев, і шукає кого б пожерти"... Злі духи не тільки шкодили людині, спокушали її, але нерідко і вселялися в неї: тоді людина ставала біснуватою. Біснуваті, про яких ми чули з Євангелія, жили в печерах, де хоронили мертвих, вони були настільки люті, що ніхто не відважувався пройти біля того місця, де вони знаходилися.
В існуванні злих духів ми переконуємося із книг Святого Письма Старого та Нового Завіту, із свідчень святих отців та життєписів угодників Божих. В книзі Буття оповідається, як диявол, з'явившись в образі змія, спокусив нашу праматір Єву, яка порушила заповідь Божу і намовила до того ж праотця Адама. Тому-то диявол і називається людиновбивцею споконвіку — з самого початку.
В книзі Іова повіствується, що диявол, з попущення Божого, поразив Іова багатьма хворобами, але не добився з його уст хули на Бога.
Самого Спасителя під час сорокаденного перебування в пустелі було спокушувано сатаною, який хотів розпалити в Ньому нетерплячість, владолюбство, марнославство.
Бісів виганяв і Сам Христос Спаситель і Його апостоли.
Із Божественного Одкровення ми знаємо, що диявол — істота реальна, ірраціональна, має розум і волю. Як віра в Бога, в існування ангелів добрих, так і віра в існування злих духів є всезагальною в роді людському. Біси — це духи, вигнані з неба. Власна воля загубила їх, зла воля керує ними в їхніх злочинах.
Не кажучи вже про невіруючих людей, нам віруючим, дуже не хотілося б вірити в існування диявола. Завжди краще віриться в добро: Бог і ангели -істоти добрі й прекрасні, тому вірити в існування їх приємно й втішливо; а диявол і біси - істоти злі та шкідливі, тому вірити в їх існування - дуже неприємно, і нам хотілося б, щоб їх не було.
Ми мали б якесь право не вірити в існування злих духів, в минулому добрих, які згодом відпали від Бога і тепер навічно утвердилися у злі, якби навколо себе бачили одне добро і добрих людей, але ми бачимо і зло, і злих людей. Тому ми не можемо не вірити в істоту, яка повністю й безповоротно лежить у злі. Адже і серед людей зустрічаються такі вперті особи, що ніяка кара, навіть загроза смерті не в змозі примусити їх позбавитися від злих навичок і злочинних дій.
Злі духи по-різному шкодять людям і гублять необережних з попущення Божого. Тільки тепер, в часи нової благодаті, біси діють обережніше, ніж в той час, коли сила і влада їх над людьми не була ще знищена Христом і їм було значно просторіше у світі.
Біс завжди сильний нашою слабкістю. Тому слово Боже говорить: "Не давайте місця дияволові". Зло, гнів, пияцтво, лихослів'я, ненависть, скупість, срібролюбство, нечистота, блуд, лукавство, неправда й інші вади людські можна впевнено назвати біснуванням, а носіїв цих пороків -одержимими або біснуватими. Звідки може в людині взятися стільки таких вад? Очевидно, від диявола, котрий є початком усякого зла. "Хто чинить гріх, той від диявола, бо спочатку диявол согрішив".
Господь наш Ісус Христос прийшов у світ, щоб зруйнувати справи диявола і перемогти його з усім його воїнством: "Для цього-то і явився Син Божий, щоб зруйнувати діла диявола".
З пришестям Христа нам не страшний диявол. Біснуваті, побачивши Христа, кричали: "що Тобі до нас, Ісусе, Сину Божий? прийшов Ти сюди передчасно мучити нас". Отже, Ісус Христос - це мука для злих духів. Вони добре знають, що після Страшного Суду будуть навіки кинуті в пекло. їм хотілося б принаймні, хоч до суду мати повну волю у світі й панувати над людьми. Про те, що вони не мають такої влади, що вони завжди знаходяться у повній покорі у Бога, Господь показав на прикладі вигнання їх з біснуватих людей. Коли злі духи побачили, що Христос хоче вигнати їх з чоловіка, почали просити у Нього дозволу увійти в стадо свиней, що паслося. Виходить, що навіть такій тварині, як свиня, злі духи не можуть пошкодити без попускання Божого.
Якщо Христос страшний для бісів, якщо вони тремтять перед Богом - то значить вони не можуть бути там, де знаходиться Бог, вони втікають звідти. Якщо в нашій душі буде Бог, то злі духи також будуть втікати від нас, як від вогню.
Для боротьби з дияволом необхідно одягнутися у зброю: "Одягніться в повну зброю Божу, щоб вам можна було стати проти хитрощів диявольських,... а понад усе візьміть щит віри, яким зможете погасити всі розпечені стріли лукавого... і меч духовний, що є слово Боже".
Краща зброя для боротьби з дияволом - молитва і піст. Цей рід, сказав Господь про бісів, виганяється не інакше, як молитвою і постом.
Біси говорили священномученику Кіпріяну: "Ми не можемо дивитися на хресне знамено, воно, як вогонь, опалює нас і відганяє". Іменем Ісуса завжди бий ратника", - тобто бісів, - учить преподобний Іоан Ліствичник. "Нема сильнішої і міцнішої зброї у духовній брані від Ісусової молитви", - свідчить авва Іов. "Демони не відважуються наблизитися до того, хто веде бесіду з Богом", - віщає Симеон Новий Богослов. Читання Святого Письма - це великий захист від гріха, вчить авва Єпіфаній, а блаженний Ієронім і преподобний Пімен говорять: "Думай постійно про що-небудь добре, щоб диявол завжди знаходив тебе зайнятим: доки людина перебуває в духовній роботі, ворог не може поразити його".
Наслідуючи приклад і вказівки доблесних воїнів Христових, сподіваючись на Бога і зміцнюючись благодаттю Святого Духа, ми можемо і зобов'язані вийти переможцями в боротьбі зі злом і ворогами нашого спасіння - духами злоби піднебесними.





 Блаженніший Митрополит Київський і всієї України ВОЛОДИМИР. Хрест Христов
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Богоматір
 Блаженніший Митрополит ВОЛОДИМИР. Усікновіння глави Пророка, Предтечи й Хрестителя Господнього Іоанна
 Блаженніший Митрополит Володимир. Церква і освіта
 Блаженніший Митрополит Володимир. Успіння Пресвятої Богородиці
 Блаженніший Митрополит Володимир. Преображення Господа, Бога і Спаса нашого Іісуса Христа
 Блаженніший Митрополит Володимир. Ти-Син Божий ( Неділя 9-та після П'ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Наслідуйте віру їх (Пам'ять святого рівноапостольного великого князя Володимира)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Чудесне насичення (Неділя 8-ма після П'ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Євангельська віра (Неділя 7-ма по П’ятидесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Петр і Павел
 Блаженніший Митрополит Володимир. Віра (Неділя 4-та після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Наші Святі спиввітчизники ( Неділя 2-га після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Святих Божих, як зірок на небі (Неділя 1-ша після П’ятдесятниці)
 Блаженніший Митрополит Володимир. П’ятидесятниця - розкриття тайни Святої Трійці
 Блаженніший Митрополит Володимир. Це ж є життя вічне (Неділя 7 - а після Пасхи, святих отців Першого Вселенського Собору)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Святкові дні (Неділя 6 - та після Пасхи, про сліпого)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Поклоніння Богові (Неділя 5 -та після Пасхи, про самарянку)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Чи хочеш бути здоровим?
 Блаженніший Митрополит Володимир. Неділя 3-тя після Пасхи, святих жон-мироносиць
 Блаженніший Митрополит Володимир. Неділя 2-га після Пасхи, апостола Фоми
 Блаженніший Митрополит Володимир. „Я з вами..” (Неділя 5-та Великого посту)
 Блаженніший Митрополит Володимир. "Вірую, Господи! допоможи моєму невірству" (Неділя 4-та Великого посту)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Відпускаються тобі гріхи
 Блаженніший Митрополит Володімір. Хресна сила
 Блаженніший Митрополит Володимир. Шанування святих ікон (Неділя 1-ша Великого посту – Торжество Православ’я)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Дух целомудрія (Молитва святого Єфрема Сиріна – частина 2)
 Блаженніший Митрополит Володимир. Молитва святого Єфрема Сиріна
 Блаженніший Митрополит Володимир. Проповідь в Прощену неділю
 

© Архивная версия Официального сервера УПЦ "Православие в Украине" 2003-2006 год Orthodoxy.org.ua
(при перепечатке материалов - активная индексируемая ссылка на archivorthodoxy.com обязательна)

Каталог Православное Христианство.Ру